SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü meal. Ancak bu dü meal konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışveriş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-tecim siteleri kucakin kritik olan bu dü meal, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her dü meal da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olabilir, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu kırmızda zaman zaman birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını berenarı daha heveslihava ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması kucakin meydana getirilen çhileışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer enseışı anlayışlemlerinin hepsine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka kıymetini artırmaya müteveccih bir çhileışma olan SEM, alıcı kitlesini yükseltmek açısından da epey önemlidir. Antrparantez SEM çhileışmaları ile trafiğinizi entelekt arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çhileışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çhileışmalardır. SEM belirli bir bütçe kucakin verilen reklamları kapsarken SEO çhileışmaları belirli anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde buyurmak kucakin meydana getirilen çhileışmalardır. Elkızı, bu içinlaştırmayı berenarı daha heveslihava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki nüans; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret içinlığında, SEO’nun ise kucakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde dokumalabilmesidir. Doğrusu SEO kucakin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi kucakin yeni bir ödeme dokumalmaz.
Bunun haricinde bir önemli nüans da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içinde artırabilirsiniz. Bunun aksine SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama mealı arasındaki bir vesair önemli nüans da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları evetğu kucakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çhileışmalarında bu pozisyon değişikdır. SEO çhileışmaları daha natürel uygulamaları kapsar ve sitenize daha uzvi bir seyrüsefer akışı esenlar.
Bu dü meal, kucakerik itibarıyla da çeşitleme gösterir. SEO çhileışmalarındaki kucakerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise uğur daha ticari evetğu kucakin kucakerikler SEO çhileışmalarındaki kadar olmayabilir.
Ancak bu oranlamak değildir ki SEM kucakerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü meal arasındaki kucakerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha sağlıklı ya da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakarak ikisinden de faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.