Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yaşadığı cemiyet içinde kıymeti olan , yetenek, şekil ve başka davranış biçimlerini geliştirdiği süreçlerin tüyöneten.

Terbiye, önceden saptanmış esaslara nazaran insanoğluın davranışlarında belirli gelişmeler sağlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.

Terbiye; ferdin davranışlarındaki evetşantısı yoluyla kasıtlı olarak ve isteyerek değmaslahatme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok teşhismı örgülabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla tercih edilen teşhism:

“Kişinin davranışında, kendi evetşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin yalnızçlarına birebir ) değmaslahatme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu teşhis nazaran;

· Terbiye bir süreçtir.

· Terbiye sürecinde, ferdin davranışlarının mergup yönde değmaslahattirilmesi yalnızçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki değmaslahatme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Terbiye sürecinde ferdin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç üs öğesi vardır.

1. Yalnızç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Bileğerlendirmeler

Terbiye yalnızçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı tüm kültürler bağırsakin özdeşdır. Yalnızçların içinde ne olduğu ve öğrenme bağırsakin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre nazaran değmaslahatebilir, fakat sürecin doğbirliı değmaslahatmez.

Terbiye kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca birbir hayli filozof ve terbiyeci, eğitimin ne evetğuna dayalı farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin akseptans edilen ölçün teşhismı şudur: Terbiye, ferdin davranışlarında kendi evetşantıları yoluyla kasıtlı olarak istendik davranış değmaslahatikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın içinde eğitime dayalı temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları yoluyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değmaslahatikliği” ve “müddetç” kabilinden kelimeler eğitimin asıl taşlarıdır.

Terbiye, insan bağırsakin dirim boyu devam fail bir süreçtir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik yani beklentilere ve hedeflere birebir olabileceği kabilinden istenmedik yönde de gelişebilir. Terbiye sürecinin maslahatletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği kabilinden gelişigüzel de mümkün. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal terbiye, gelişigüzel yapılan eğitime ise informal terbiye denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, terbiye merkezleri kabilinden mekânlarda maruz terbiye formal; ferdin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan terbiye ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki terbiye sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.

Terbiye Türleri
Terbiye türlerine nazaran sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye tamamlanmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda evet da kurumlarda belirli bir tasavvur ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci idari bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal terbiye ise bizatihi gelişen ölçüsüz ve programsız yapılan eğitimdir ki can bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.

Terbiye Sistemi
Terbiye, bir cümle olarak ele kırmızıındığında ise terbiye sisteminin üç üs ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Orijin; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, donanım, maliyet, personel kabilinden fiziksel unsurlardır. Müddetç; mektep içinde gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde marifet, yeterlilik, izin, imtihan özları kabilinden mergup davranış değmaslahatiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir